Köp- och leveransvillkor

Köp- och leveransvillkor

Vi tycker det ska vara tryggt och enkelt att handla på internet, därför är det självklart för oss att följa konsumentverkets rekommendationer och Sveriges lagar.

När du lägger en beställning på vår webbutik ingår du ett avtal med oss, och det innebär bland annat att du godkänner våra köpvillkor som beskrivs här.

Priser 

Alla priser anges inklusive moms, i svenska kronor. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt. 

Vi reserverar oss för ev felaktigheter i priser som uppges i butiken och för förändringar i sortimentet, tex Utförsäljning.

Betalning i Sverige

Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.

Betala endast efter du tagit emot din order 

Klarna erbjuder konsumenter Köparskydd, vilket bland annat innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda varor förrän du har mottagit dem, samt att Klarna assisterar dig med problem som relaterar till ditt köp.

För mer information och instruktioner vänligen gå till: https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/.

BANKÖVERFÖRING FRÅN UTLANDET
Beställning från Norden görs via vår mail info@stalhetta.se  Vi räknar individuellt ut vilka kostnader det skulle innebära.  

Här är informationen du behöver för banköverföring från utlandet:

  • Eva Larsson Trädgårdsdesign. Storgatan 42d 90326 Umeå, Sweden
  • IBAN: SE495 0000 0000 5329 013 4865
  • BIC/SWIFT: ESSESESS
  • (ibland krävs information om mottagarens täckningsbank BIC/SWIFT: DNBANOKK)

Fraktkostnad och leverans
Vi har en fast fraktkostnad på 69 kronor förutom på de stora skärmarna som anges som ”skrymmande”.

 I avgiften ingår bland annat frakt och packmaterial.  Leverans sker till det utlämningsställe som fraktbolaget anser är närmast din adress. Avisering sker till dig via SMS. 

Du har normalt vår leverans från 4-10 dagar efter beställning! Efter mässor och vid högsäsong kan det dröja ytterligare några dagar. Beställningsvaror som tex stora skärmar  är märkta med ”beställningsvara” och tar normalt 2-3 veckor. Vid beställning av skrymmande gods tex skärmar tillkommer en fraktkostnad på 250:-

Om du beställer en produkt som är slut restnoteras den och varan skickas omgående så fort den finns i lager. 

Kontrollera direkt vid utlämningsstället att paketet inte är skadat. Om det har någon skada så ska det anmälas direkt till utlämnaren.

Om ditt paket inte hämtas ut så går det efter en tid i retur till oss. För outhämtat paket debiterar vi en avgift på 200kr inkl moms för att täcka våra kostnader.

Hemleverans
Vi erbjuder också leverans av de stora skärmarna till hemadress till de flesta adresser i Sverige. Leverans sker då helgfri vardag mellan kl 7-17. DHL kontaktar dig för att boka utkörning. Vi kan tyvärr inte automatiskt kontrollera att DHL erbjuder leverans till din hemadress, om tjänsten inte är tillgänglig så kontaktar vi dig för att söka ett annat alternativ, innan vi skickar din beställning.

Ångerrätt, reklamation och retur

Om du ångrat dig kan du  skicka tillbaka ditt paket till oss. Vi  gör det enkelt för dig genom att vi gör en returbokning via DHL. Kostnaden för dig för returfrakten är 169 kr kr om det inte är märkt med  skrymmande vara då betalar du 690 kr! 

Du har lagstadgad ångerrätt under 14 dagar från den dag du lagt din beställning. 

Om du vill nyttja din ångerrätt så ska varan, inkl eventuell orginalförpackning och all tillhörande dokumentation/instruktionsblad/mm returneras till oss. Om du anser att varan har fel så ska du istället reklamera den. 

Oavsett om det gäller ånger eller reklamation så måste du kontakta oss innan du skickar tillbaka något.    Vi tar inget ansvar för varor som skickas tillbaka till oss utan att du kontaktat oss först. Varan ska skickas till oss senast 10 dagar efter att vi varit i kontakt.  

När vi mottagit din retur och utvärderat dess skick (alt bekräftar fel vid reklamation) så återbetalas dina pengar, eller fakturan/kortbetalningen makuleras om den inte hunnit skickas. Är varan använd eller skadad har vi rätt dra av värdet av en skälig värdeminskning innan utbetalning. Om vi inte kan återskapa ett fel vid reklamation, eller om vi av annan anledning inte kan acceptera returen, så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att lösa problemet.

När du utnyttjar din ångerrätt så står du själv för kostnaden för returfrakt, i enlighet med konsumentverkets rekommendation. För att göra det enkelt och billigt för dig så kan vi boka din returfrakt, det kostar då normalt 169 kr om det är normalstora varor och för vara under 1 kg 69 kr. Om du reklamerat en vara som inte har något fel så utgår en avgift om 200kr inkl moms för att täcka våra kostnader. 

Hantering av personuppgifter

Genom att skicka personuppgifter till oss via info@stalhetta.se så samtycker du till att namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. Inga personuppgifter görs tillgängliga för tredje part med undantag för Klarna eller annan part som hanterar transaktioner. Utöver det som krävs för att fullgöra vårt avtal med dig, kan uppgifterna komma att användas för att skicka information angånde erbjudanden från Stålhetta. 

Du har enligt Personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om denär felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. 

Från 25e maj 2018 gäller Datasäkerhetsförordningen (GDPR)   

Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy

Övrigt

Vi reserverar rätten till ändring av information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vi har alltid rätt att neka ett köp, häva ett köp och återbetala eventuella inbetalda belopp.

För att få handla hos oss måste du vara över 18 år. 

Om du handlar med annan persons personuppgifter utan dennes medgivande, och om detta innebär ekonomisk eller annan skada för oss eller våra samarbetspartner, så kommer detta att polisanmälas.

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Värna om klimatet.

Våra produkter är närproducerade på verkstad eller av oss vilket innebär endast en transportsträcka från oss på stålhetta till er ute i landet!  Vi återanvänder material! Detta innebär att ni som kund kan komma att få återanvända lådor och packmaterial. 

  
TACK för att du läst våra villkor!! Om det är något du undrar över, tveka inte att kontakta oss!

Varukorg
Rulla till toppen