This is a sample page.
Overview
Our refund and returns policy lasts 30 days. If 30 days have passed since your purchase, we can’t offer you a full refund or exchange.
To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.
Several types of goods are exempt from being returned. Perishable goods such as food, flowers, newspapers or magazines cannot be returned. We also do not accept products that are intimate or sanitary goods, hazardous materials, or flammable liquids or gases.
Additional non-returnable items:
- Gift cards
- Downloadable software products
- Some health and personal care items
To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.
Please do not send your purchase back to the manufacturer.
There are certain situations where only partial refunds are granted:
- Book with obvious signs of use
- CD, DVD, VHS tape, software, video game, cassette tape, or vinyl record that has been opened.
- Any item not in its original condition, is damaged or missing parts for reasons not due to our error.
- Any item that is returned more than 30 days after delivery
Refunds
Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.
If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.
Late or missing refunds
If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.
Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.
Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.
If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at {email address}.
Sale items
Only regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.
Exchanges
We only replace items if they are defective or damaged. If you need to exchange it for the same item, send us an email at {email address} and send your item to: {physical address}.
Gifts
If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.
If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.
Shipping returns
To return your product, you should mail your product to: {physical address}.
You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.
Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.
If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.
Need help?
Contact us at {email} for questions related to refunds and returns.
Köp- och leveransvillkor
Vi tycker det ska vara tryggt och enkelt att handla på internet, därför är det självklart för oss att följa
konsumentverkets rekommendationer och Sveriges lagar.
När du lägger en beställning på vår webbutik ingår du ett avtal med oss. det innebär bland annat att
du godkänner våra köpvillkor som beskrivs här.
Priser
Alla priser anges inklusive moms i svenska kronor. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive
alla avgifter, moms och frakt.
Vi reserverar oss för ev felaktigheter i priser som uppges i butiken och för förändringar i sortimentet,
tex utförsäljning.
Betalning i Sverige
Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka
en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare
information om Klarna, gå till klarna.se.
https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/.
Kostnader och avgifter
Här är informationen du behöver för banköverföring från utlandet:
Eva Larsson Trädgårdsdesign
.Degernäs 504,
90580 Umeå, Sweden
IBAN: SE 9850000000053291044134
BIC/SWIFT: ESSESESS
VAT NR: SE 650206852801
Fraktkostnad och leverans
Leverans sker till det utlämningsställe som fraktbolaget anser är närmast din adress. Avisering
sker till dig via SMS.
Du har normalt vår leverans från 4-10 dagar efter beställning! Efter mässor och vid högsäsong
kan det dröja ytterligare några dagar. Beställningsvaror som tex stora skärmar är märkta med
”beställningsvara” och tar normalt 2-3 veckor.
Kontrollera direkt vid utlämningsstället att paketet inte är skadat. Om det har någon skada så ska
det anmälas direkt till utlämnaren. Om ditt
paket inte hämtas ut så går det efter en tid i retur till oss. För outhämtat paket debiterar vi en
avgift på 200kr inkl moms för att täcka våra kostnader.
Hemleverans
Vi erbjuder också leverans av de stora skärmarna till hemadress till de flesta adresser i Sverige.
Leverans sker då helgfri vardag mellan kl 7-17. DHL kontaktar dig för att boka utkörning. Vi kan
tyvärr inte automatiskt kontrollera att DHL erbjuder leverans till din hemadress, om tjänsten inte
är tillgänglig så kontaktar vi dig för att söka ett annat alternativ, innan vi skickar din beställning.
Ångerrätt, reklamation och retur
Om du ångrat dig kan du skicka tillbaka ditt paket till oss. Vi gör det enkelt för dig genom att vi
gör en returbokning via DHL. Kostnaden för dig för returfrakten är 169 kr kr om det inte är märkt
med skrymmande vara då betalar du 690 kr!
Du har lagstadgad ångerrätt under 14 dagar från den dag du lagt din beställning.
Om du vill nyttja din ångerrätt så ska varan, inkl eventuell orginalförpackning och all tillhörande
dokumentation/instruktionsblad/mm returneras till oss. Om du anser att varan har fel så ska du
istället reklamera den.
Oavsett om det gäller ånger eller reklamation så måste du kontakta oss innan du skickar tillbaka
något. Vi tar inget ansvar för varor som skickas tillbaka till oss utan att du kontaktat oss först.
Varan ska skickas till oss senast 10 dagar efter att vi varit i kontakt.
När vi mottagit din retur och utvärderat dess skick (alt bekräftar fel vid reklamation) så återbetalas
dina pengar, eller fakturan/kortbetalningen makuleras om den inte hunnit skickas. Är varan
använd eller skadad har vi rätt dra av värdet av en skälig värdeminskning innan utbetalning. Om
vi inte kan återskapa ett fel vid reklamation, eller om vi av annan anledning inte kan acceptera
returen, så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att lösa problemet.
När du utnyttjar din ångerrätt så står du själv för kostnaden för returfrakt, i enlighet med
konsumentverkets rekommendation. För att göra det enkelt och billigt för dig så kan vi boka din
returfrakt, det kostar då normalt 169 kr om det är normalstora varor och för vara under 1 kg 89 kr.
Om du reklamerat en vara som inte har något fel så utgår en avgift om 200kr inkl moms för att
täcka våra kostnader.
Hantering av personuppgifter
Genom att skicka personuppgifter till oss via info@stalhetta.se så samtycker du till att namn och
personuppgifter registreras i vår kunddatabas. Inga personuppgifter görs tillgängliga för tredje
part med undantag för Klarna eller annan part som hanterar transaktioner. Utöver det som krävs
för att fullgöra vårt avtal med dig, kan uppgifterna komma att användas för att skicka information
angånde erbjudanden från Stålhetta.
Du har enligt Personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig.
Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas
bort. Kontakta
oss i så fall via e-post. Från 25e
maj 2018 gäller Datasäkerhetsförordningen (GDPR)
Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter
främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och
affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas
dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Genom att
använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med
Klarnas dataskyddspolicy
Övrigt
Vi reserverar rätten till ändring av information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska
specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vi har alltid rätt att neka ett
köp, häva ett köp och återbetala eventuella inbetalda belopp.
För att få handla hos oss måste du vara över 18 år.
Om du handlar med annan persons personuppgifter utan dennes medgivande, och om detta
innebär ekonomisk eller annan skada för oss eller våra samarbetspartner, så kommer detta att
polisanmälas.
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens
rekommendationer.
Värna om klimatet.
Våra produkter är närproducerade på verkstad eller av oss vilket innebär endast en transportsträcka
från oss på stålhetta till er ute i landet! Vi återanvänder
material! Detta innebär att ni som kund kan komma att få återanvända lådor och packmaterial.
TACK för att du läst våra villkor!! Om det är något du undrar över, tveka inte att kontakta oss!